lunes, 18 de abril de 2011

Aragón "provincia occidental dels països catalans"

Siempre heba teniu a Artur Quintana por un amigo d'Aragón, pero en un articlo publicau agora mesmo sobre a lei de luengas, lo prencipia afirmando que en a Edat Meya, lo catalán yera la luenga oficial en Aragón, no sólo, dizque, en Zaragoza, mesmo en lugars actualment aragonesófonos como Graus. Profes que no alporta denguna preba.
He leyiu bels documentos de o concello de zaragoza de o sieglo XVII y toz son en castellano, con ambute d’aragonesismos, as ordinacions de bellas cofrairias d’oficio de Zaragoza de o sieglo XIV y yeran de raso en aragonés. Ye sabiu que en a Corte de Pero IV d’Aragón s’escribiba en as dos luengas, aragonés y catalán, antimás de latín. O bilingüismo yera almitiu y muitas obras griegas se traduxeron tal’aragonés y o catalán de vez, como as vidas paralelas de plutarco, u de o italiano, como los viaches de Marco Polo.
Ixo de que lo catalán yera la luenga oficial en Aragón que afirma l’autor no se sostiene de denguna mena y á yo me pude a pancatalanismo. Si os pancatalanistas agora tienen la basemia de veyer a Aragón como una mena de “provincia occidental” de os países catalans, s’en son entivocando y mos trobarán a muitos en contra, anque sospeitamos que trobarán amigos, igual que os españolistas los troban.
Encara quedamos beluns que creyemos que Aragón ha de tener a suya endrecera, sin pender ni de Madrid ni de Barcelona.

3 comentarios:

  1. Reescribir la historia es un viejo recurso ¿no?

    ResponderEliminar
  2. El nacionalismo español es un artista en esto de reescribir la historia. Creo que los nacionalismos vasco y catalán, por su raíz burguesa, han sido destacados aprendices. El nacionalismo aragonés, obrero, campesino y popular ha adoptado otros referentes y creo que quienes se dedican profesionalmente (o nos dedicamos por afición), desde una óptica nacionalista aragonesa, a estudiar la historia pretendemos ser científicos y cuidamos mucho de no caer en el slogan. El materialismo histórico es una buena herramienta.
    Siempre he tenido a Quintana por un científico honesto, pero es antropólogo y no historiador, y los antropólogos suelen olvidar el factor tiempo. CReo que aquí Quintana ha caído en la propaganda historicista del nacionalismo burgués catalán de toda la vida. Pero eso no es excusa y debemos estar vigilantes en Aragón, sobre todo para evitar que la derecha azuce el fuego del anticatalanismo.

    ResponderEliminar
  3. "El nacionalismo español es un artista en esto de reescribir la historia"

    Le dijo la sartén al mango no? jajaja

    Anda que... que no habrá otras cosas más importantes en las que gastar nuestra energía en pos de un buen futuro para nuestros hijos que el andar discutiendo cual es nuestra lengua o cual es nuestro pais.

    Somos europeos, y ciudadanos del mundo. Basta de fronteras y de banderas.

    ResponderEliminar