viernes, 17 de diciembre de 2010

CONVOCATORIA RECUERDO JUSTICIA DE ARAGÓN

Estado aragonés convoca a la militancia y simpatizantes al acto que se realizara e lunes 20 de diciembre 2010, en la ubicación esquina del mercado central con calle torre nueva, a las 19:30 de la tarde.

Se leerá el siguiente manifiesto en aragonés, luego se irá tocando música asta la iglesia que esta enterrado los restos del justicia Juan Lanuza.

Aragones:

MANIFIESTO.- 20/12/2010

O vint d’aviento de 1591 (mil cincocientos novanta y un), as tropas castellans d’o Rei Felipe II dentrón en Zaragoza, y, dimpués de vencer a las tropas aragonesas, tallón o tozuel a o Chusticia d’Aragón, Chuan de Lanuza V -o mozo-, en a Plaza d’o Mercau Central.

¿Quí ye o Chusticia? replegando a propia definición oficial: “Ye un esfensor d’os dreitos y libertatz d'os ciudadans frent a las posibles rebaixadas de l'Administración Publica. O Chusticia d'Aragón ye o nombre historico con o que se sinyala a l’Esfensor d'o Pueblo d'ista Comunidat Autonoma. Seguntes o pareixer de bells autors, se tracta d'o precedent luengo de totz os Esfensors d'o Pueblo Europeus”. Ye, más que más, fer vistera la voluntat d’estar colectiva d’os aragoneses y aragonesas. En o suyo sentíu más estricto:
“O Chusticia ye uno d’os prencipals sinyals d'identidat d'Aragón.
A figura d'o Chusticia d'Aragón naixió a finals d'o sieglo XII y prencipios d'o XIII como meyador y amoderador en os pleitos y esferencias entre o Rei y a Nobleza d'a epoca. Dimpués d'o Rei, yera o Chusticia a institución más important y prestichiosa d'a organización politica d'o Reino d'Aragón. En pasando lo tiempo, o Chusticia esdebendría chuez, encargau d'estraliar os conflictos entre a monarquía y os ciudadans.”

En l’acto d’iste venient Vint d’aviento remeramos y reivindicamos a luita d’os nuestros debanpasaus, d’a mesma traza que honramos a suya memoria, os suyos sacrificios, a suya dignidat.

As personas que fesica u espritualment nos trobaremos en iste acto manifestamos a nuestra absoluta voluntat de continar treballando en construyir un Aragón más orichinario, más chusto, más digno y solidario; en l’aconformación d’una sociedat aragonesa a on que o poder y a capacidat ta decidir siga en mans d’a más gran parti d’os treballadors y treballadoras, en una democracia participativa d’hombres y mullers libres, iguals, chustos, felices y colectivament en un pueblo soberano.

Castellano:

MANIFIESTO.- 20/12/2010

El veinte de diciembre de 1591, las tropas castellanas del Rey Felipe II entraron en Zaragoza, y, tras vencer a las tropas aragonesas, decapitaron al Justicia de Aragón, Juan de Lanuza V -el mozo-, en la Plaza del Mercado Central.

¿Quién es el Justicia? Si nos acogemos a la propia definición oficial: “Es un defensor de los derechos y libertades de los ciudadanos frente a los posibles abusos de la Administración Pública. El Justicia de Aragón es el nombre histórico con el que se designa al Defensor del Pueblo de esta Comunidad Autónoma. Según el parecer de algunos autores, se trata del precedente lejano de todos los Defensores del Pueblo Europeos”. Es, sobre todo, la explicitación de la voluntad de ser colectiva de los aragoneses y aragonesas. En su sentido más estricto:
“El Justicia es una de los principales señas de identidad de Aragón.
La figura del Justicia de Aragón nació a finales del siglo XII y principios del XIII como mediador y moderador en las disputas y diferencias entre el Rey y la Nobleza de la época. Después del Rey, era el Justicia la institución más importante y prestigiosa de la organización política del Reino de Aragón. Con el paso del tiempo, el Justicia acabaría siendo juez, encargado de zanjar los conflictos entre la monarquía y los ciudadanos.”

En el acto de este próximo 20 de diciembre recordamos y reivindicamos la lucha de nuestros antepasados, de la misma manera que honramos su memoria, sus sacrificios, su dignidad.

Las personas que física o espiritualmente nos encontraremos en este acto manifestamos nuestra absoluta voluntad de seguir en la construcción de un Aragón más originario, más justo, más digno y solidario; en la conformación de una sociedad aragonesa en la que el poder y la capacidad de decisión esté en manos de la mayoría de los trabajadores y trabajadoras, en una democracia participativa de hombres y mujeres libres, iguales, justos, felices y colectivamente en un pueblo soberano.

1 comentario:

  1. Hubo poca gente, pero es un buen comienzo para los que queremos andar el camino del soberanismo! Ánimo!

    ResponderEliminar